River of the Sky! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wilco Broekkamp - WaarBenJij.nu River of the Sky! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Wilco Broekkamp - WaarBenJij.nu

River of the Sky!

Door: Willie

Blijf op de hoogte en volg Wilco

05 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ben ik weer! Sorry voor de spam in de mailbox maar er gebeurt gewoon zoveel in een korte tijd dat het schrijven van meerdere verslagen gewoon een must is! ;)

Vanuit Queenstown zijn we via Dunedin richting Lake Tekapo gereden, met het idee om daar paard te gaan rijden in de bergen. Helaas kwam de wind opzetten en was het niet mogelijk om te gaan rijden, een teleurstelling maar de dag opgevuld met een kleine wandeling rondom het dorpje met een pracht zicht op het gletsjer meer en de bergen rondom!

Verder niet al te veel gedaan in Tekapo want het was voorbereiden op dat wat nog komen ging.. Lekker vaag weer vandaag, anyway, s`ochtends vroeg werden we opgepikt en werden we naar een hostel gebracht waar we genoten van een heerlijk ontbijtje en vervolgens konden we ons klaar gaan maken..

Wetsuit aan, zwemvest om en al het andere nodige materiaal mee want we gaan Raften!! Rangitata, "river in the sky" aldus de Maori, is een rivier wat zich hoog in de bergen vormt in de Gletsjers, een heerlijke temperatuur dus! ;)

Het eerste gedeelte was lekker rustig waar we konden oefenen met de "What if" scenario`s, voorbereiden op heftige stukken in de rivier en eventueel wat je moet doen mocht je eruit vallen.. Langzaam maar zeker werdt de stroming sterker en sterker en groeide deze vrij snel van een grade 1 tot een grade 3/4, 2 beste stukken met grade 5 en vervolgens weer langzaam afbouwde richting grade 2..

Grade 5 mag je zien als het maximale haalbare met raften, 6 is onbevaarbaar..

Al met al ruim 3 en een half uur op het water gezeten en voordat we terug gingen richting het kamp voor een BBQ nog even gezwommen en genoten van een 6 en 10 meter hoge klif waar je naar beneden mocht springen!!

Ik houd het hierbij maar weer effen, zit nu alweer in Kaikoura waar ik eerder met dolfijnen heb gezwommen. Straks weer een BBQ met de bus en morgen richting het noorder eiland. Heb in elk geval weer genoeg foto`s erbij dus Enjoy en cu soon!!

  • 05 Maart 2010 - 08:35

    Syl:

    Hallo daar, wat een geweldige ervaring, Marc is jaloers op je, ik niet lijkt mij te eng ; )
    Nee hoor, ziet er allemaal weer supergoed uit. Wil je nog wel terug? Aan de foto's te zien is het er fantastisch, kan me voorstellen dat er mensen willen wonen: )

    groetjes van ons allemaal

  • 05 Maart 2010 - 10:56

    Oma En Opa:

    wat een belevenis tevens een geweldig land je kunt je niet voorstellen op twee eilanden zóveel mogelijkheden. In Christchurch heeft nog een nicht gewoond zij is van die vele emigranten die in de 60er jaren de oversteeo hebben gewaagd, zij is inmiddels overleden. Er zal straks wel een onwenningskuur nodig zijn om deze indrukken te verwerken. Veel succes nog groetjes oma en opa

  • 05 Maart 2010 - 11:25

    Mama :

    ziet er weer geweldig uit ik zou het zelf niet durven
    liefs mama

  • 05 Maart 2010 - 12:05

    Vlearmoes:

    Wauw wat geweldig, terwijl hier de sneeuw weer uit de lucht valt.
    Zo te zien is Australie en Nieuw Zeeland slecht voor je haar.

    Groetjes uit Neede

  • 05 Maart 2010 - 12:42

    GJ Oom:

    Je weet ons wel te stangen. Tjonge jonge wat een activiteiten in in zo'n paradijs omgeving.
    Ik geloof dat ik de kids maar vast in laat schrijven voor een huisje/flatje zodat we over 10 jaar ook zulke tochtjes kunnen gaan houden.

    Veel plezier nog.

    Henk

  • 05 Maart 2010 - 12:43

    Erik:

    hey wilco super foto's dat Raften ziet er echt super uit!! geniet nog van de laatste weekjes in nz en tot in Nederland.


  • 05 Maart 2010 - 16:09

    Pa:

    wooooooooooohh wanner mag ik ik wil ook ik wil ook superdesuper en ik maar spelen met gasbeton en gips dit is niet eerlijk dus ik mag ook binnenkort watn dit wil ik niet missen greetings pa

  • 05 Maart 2010 - 22:04

    Ellen:

    Het is maar goed dat je moeder dit niet allemaal van te voren weet, doet ze helemaal geen oog meer dicht.

    Veel plezier de laatste weekjes.

  • 07 Maart 2010 - 11:27

    Buurjan:

    Super Wilco ik had echt niet verwacht dat je dit allemaal durfde ziet er fantastisch uit maar wat moet je straks dan nog doen bij ons in Hengelo doen je kan hier alleen maar even van de glijbaan of op de wipkip gaan zitten greetz Buurjan

  • 07 Maart 2010 - 21:47

    Hans!:

    Hee daar! Nog een paar weken tot je weer terug bent! Volgens mij heb je alles uit Australië en NZ gehaald wat erin zit! Geniet er nog even van! Voor je het weet is het voorbij!

    Gr. Hans!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Down Under

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2010

The returnflight..

21 Maart 2010

Tangoriro

13 Maart 2010

Rott`n Eggs

05 Maart 2010

River of the Sky!

28 Februari 2010

Wanana!
Wilco

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 36351

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 15 September 2010

Down Under

Landen bezocht: