Rott`n Eggs - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Wilco Broekkamp - WaarBenJij.nu Rott`n Eggs - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Wilco Broekkamp - WaarBenJij.nu

Rott`n Eggs

Door: Willie

Blijf op de hoogte en volg Wilco

13 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Was ik weer met een kleine update!

Ik zit nu in Rotorua, een omgeving met veel geothermische activiteit. Hier zijn de nodige geisers te vinden in de parken en het landschap wat daarmee samen gaat. Een prachtige omgeving, gassen die vrijwel overal vrijkomen en de meeste waterplassen zijn dusdanig warm dat het kookt.

In Rotorua is van alles te doen maar het meest opmerkelijke van deze stad is de geur die hier rondhangt, je raad het natuurlijk al, zwavel ook wel te vergelijken met rotte eieren. Elke hostel/hotel heeft een spa waar ze water uit de grond pompen die natuurlijk warm is, zo`n 30 graden, heerlijk om even op te warmen s`avonds laat om te genieten van de heldere hemel om de sterren te bezichtigen.

De planning was om hier nog iets langer rond te blijven hangen maar het weer zou slechter worden, dus ik ben verder getrokken richting de grotten van Waitomo.

Heb hier in Waitomo een dagtocht gedaan in een van de honderden grotten, we zijn begonnen met een 100m abseil naar beneden. De grot zorgt voor de nodige zonnestralen die doorbreken in de mist die er rondhangt en het geeft je een gevoel alsof je terug in de tijd gaat. Al met al zo`n 4 uur door de grotten gelopen, gezwommen en geklommen. In de grotten hier zijn vele glowworms te vinden die boven aan het plafond te vinden zijn recht boven waar de rivier stroomt, op vele momenten hebben we dan ook de lampen uit gedaan om deze goed te kunnen bezichtigen, helaas zijn dit momenten die je niet kan delen via foto`s en enkel dus aan te raden om deze gewoon te gaan zien als je de kans krijgt! ;)

Ik vertrek vandaag richting Taupo met s`werelds grootste vulkanische meer waar ik NZ`s beste 1day hike zal gaan doen, hopen op mooi weer dan maar. Het aftellen is nu ook begonnen :( iets meer dan 2 weekjes en dan zit ik al weer thuis af te koelen op de bank onder een aantal lagen met kleding.. Zit in de familie denk ik dan maar ;)

Anywho! Eerst nog even genieten dus, er staat nog genoeg op de planning. Dus wees niet getreurd er zal nog wel een reisverslag komen, misschien nog zelfs 2 ;)

Groetjes,

Wilco

• 13 Maart 2010 - 07:11

Mama:

Je foto.s zijn weer geweldig .Ik zal je reisverslagen wel missen maar ik verheug me er op dat je over 2 weken weer thuis bent en dat je ons al je verhalen gaat vertellen met de fleecedeken op de bank
    Het klussen bij je zus is dan wel klaar wat dan wel jammer voor je is want daar krijg je het wel lekker warm van
    geniet er nog even van
    liefs mama

• 13 Maart 2010 - 07:36

Pa:

hoi wilco

super foto's weer de glowworms moet ik dus maar zelf gaan kijken ff overleggen met ma maar de zwavel sla ik ff over die ken ik al. veel fun nog in de komende 2 weken en cu soon.

• 13 Maart 2010 - 08:21

Syl:

Hoi Wilco, weer als vanouds, leuk verslag, geweldige foto's.
    Fijn om je straks weer te zien en als je het echt koud hebt ga je toch gewoon dicht bij het paasvuur staan ;), daar ben je net op tijd voor thuis.

• 13 Maart 2010 - 10:23

Hans!:

Hee daar! Wederom toffe foto's! Apart gebied, Rotorua, maar zeker mooi! Inderdaad nog maar twee weken. Veel plezier nog die laatste dagen! En laat die terugkomdag geen grap zijn hé ;)

• 13 Maart 2010 - 11:14

Buuf:

Hallo dan
    Raad eens wie er naast je komt zitten op de bank.:)

• 13 Maart 2010 - 21:38

Opa En Oma:

hebben weer even zitten te genieten van je verslag en de mooie foto,s We zijn even bij Marieke op bezoek geweest ze krijgt een mooi huisje.groetjes van opa en oma.

• 15 Maart 2010 - 21:33

Vlearmoes:

Hallo daar,

Ziet er weer spannend uit!
    Dat je moeder het warm krijgt van het klussen ligt niet aan het weer, .....leeftijd ???

Misschien nog wel gevolgd, Twente staat weer boven aan! Zondag naar Eindhoven.

Zien elkaar binnenkort.
    Nog een paar mooie weken.

• 18 Maart 2010 - 08:34

Boekelo:

heyy Wilco,
    Je hebt weer mooie plaatjes geschoten.Nu is het hier ook schitterend weer, eindelijk een beetje lente. Geniet de laatste paar dagen nog in Nieuw Zeeland.Groetjes Saskia Marco Youri en Manique.